Ας ξεκινήσουμε από μια απόπειρα ορισμού του θεατρικού παιχνιδιού, που είναι πραγματικά δύσκολη, καθώς το θεατρικό παιχνίδι είναι πολυδιάστατο και πολυσύνθετο. Αφορά λοιπόν παιχνίδια του σώματος που σχετίζονται με το ρυθμό, την προσοχή, τη μνήμη, τη μίμηση, το λόγο αλλά περιλαμβάνει και τη δραματοποιημένη αφήγηση. Έχει πάντα ένα στόχο, που τον έχει ορίσει από πριν ο εμψυχωτής-εκπαιδευτικός, αλλά αποτελεί δημιουργική δραστηριότητα στην οποία το παιδί μπορεί να διαλέξει μόνο του ένα ρόλο κι έναν τρόπο επικοινωνίας κι έκφρασης. Σκοπός του θεατρικού παιχνιδιού δεν είναι να δημιουργήσει παιδιά-ηθοποιούς αλλά να αξιοποιήσει για την εκπαιδευτική διαδικασία την έμφυτη στα παιδιά τάση μίμησης, ώστε να επιτευχθεί εύκολα και δημιουργικά η μάθηση και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών.
Βασικές τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού είναι η σωματική έκφραση, οι αυτοσχεδιασμοί, η εκμετάλλευση του τυχαίου, τα κωμικά στοιχεία, η μάσκα και η κούκλα, η παντομίμα και τα στοιχεία γκροτέσκο, που αντλούν στοιχεία από το χώρο του ανεξήγητου. Μέσα από αυτές τις τεχνικές και με θεματολογία παρμένη από παντού, τα παιδιά περνούν από τρεις ή τεσσερις φάσεις οι οποιές είναι:
α) απελευθέρωση από δισταγμό και αναστολές μέσα από κινήσεις του σώματος, β) αναπαραγωγή δράσης μέσα από παιχνίδι ρόλων ανάμεσα στα παιδιά, τα οποία διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δράσης μέσα από διαλόγους που τα ίδια συνθέτουν, γ)σκηνικός αυτοσχεδιασμός μέσα από τη σύνθεση σκηνών για το θέμα που επέλεξαν,
δ) ανάλυση συζήτηση του θέματος και των δραστηριοτήτων. Η τελευταία αυτή φάση είναι προαιρετική και αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του εμψυχωτή-εκπαιδευτικού να αποφασίσει αν θα την εντάξει.
Στο θεατρικό παιχνίδι ο εμψυχωτής-εκπαιδευτικός είναι πάντα παρών αλλά δεν επιβάλλεται. Επινοεί δραστηριότητες και τρόπους έκφρασης αλλά ακολουθεί τα παιδιά. Συμμετέχει παίζοντας κι όχι διδάσκοντας. Δε διστάζει να αφεθεί κι αυτός ελεύθερος να συγκινηθεί, να απελευθερωθεί και να βιώσει τα δρώμενα όπως τα παιδιά.
Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια των παιδαγωγών, ώστε να επιτύχουν τη συμμετοχή και τη δημιουργική εμπλοκή των παιδιών σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Πάνω από όλα όμως είναι μια εμψυχωτική δραστηριότητα, που στοχεύει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και στην εξασφάλιση των συνθηκών εκείνων που θα τα κάνουν να νιώσουν ασφάλεια κι ευχαρίστηση τόσο από τον ίδιο τους τον εαυτό όσο κι από την αλληλεπίδρασή τους με την ομάδα τους.
Γι'αυτό κι εμείς φέραμε το θεατρικό παιχνίδι στη Νέα Σμύρνη, στο χώρο της Πυγολαμπίδας, στη διεύθυνση Ομήρου 70, στην πλατεία Νέας Σμύρνης. Εκεί τα παιδάκια ήδη από την ηλικία των 2,5 ετών μπορούν να απολαύσουν όλες τις δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού και να ψυχαγωγηθούν με αυτές. Σας περιμένουμε στην Πυγολαμπίδα. ΤΗΛ. 211.4039129.
Γι'αυτό κι εμείς φέραμε το θεατρικό παιχνίδι στη Νέα Σμύρνη, στο χώρο της Πυγολαμπίδας, στη διεύθυνση Ομήρου 70, στην πλατεία Νέας Σμύρνης. Εκεί τα παιδάκια ήδη από την ηλικία των 2,5 ετών μπορούν να απολαύσουν όλες τις δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού και να ψυχαγωγηθούν με αυτές. Σας περιμένουμε στην Πυγολαμπίδα. ΤΗΛ. 211.4039129.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου